با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی

همکاری ایران و ژاپن در درزمینه کسب‌وکارهای نوپا افزایش می‌یابد

در پی نشست مشترک میان ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، با یک شرکت ژاپنی، نحوه انتقال و همکاری دوجانبه در زمینه مسائل فنی و انتقال دانش بررسی شد.

در پی نشست مشترک میان ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، با یک شرکت ژاپنی، نحوه انتقال و همکاری دوجانبه در زمینه مسائل فنی و انتقال دانش بررسی شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در جلسه برگزارشده بین ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی فناوری رئیس‌جمهور و هلدینگ فناوری اطلاعات  Yamato Transport Co" Ltd" ،  راهکارهای  همکاری دوجانبه درزمینه توسعه کسب‌وکارها و فرصت‌های سرمایه گزاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جدید  بررسی شد ، تا زمینه همکاری و تعامل میان دو کشور گسترش یابد. 
 
 در این جلسه با جمع‌بندی نحوه همکاری با شرکت Yamato Transport Co., Ltd،  ژاپن مقرر شد تا ضمن بررسی نحوه انتقال دانش و همکاری دوجانبه درزمینه مسائل فنی به بسترسازی و ایجاد فضای مناسب به‌منظور فعالیت شرکت ژاپنی در ایران پرداخته شود، تا بتوانند تجربه‌ها و دانش خود را در زمینه افزایش فعالیت کارآفرینی، کسب‌وکارهای نوپا (استارت آپ ها) و به خصوصاً انتقال دانش و تکنولوژی‌های نوین تسهیل شود.

بر اساس این گزارش، شرکت یاماتو در سال 1919 تأسیس شد و عملیات خود را در ژاپن به‌عنوان یک شرکت حمل‌ونقل کوتاه‌مدت آغاز کرد و هم‌اکنون به سالگی 100خود نزدیک می‌شود، در حدود 000،200 کارمند و امکانات تجاری خود در سراسر جهان به بیش از   7،000 واحد افزایش داده است.
این  شرکت بزرگ‌ترین خدمات تحویل درب تا درب (door-to-door delivery service) در بازار کشور ژاپن است که فعالیت آن درزمینهٔ انتقال بسته‌های پستی است. همچنین تجارت آن بر پایه مدل بنگاه به بنگاه یا تجارت به تجارت (Business-to-Business )  است. شرکت YAMATO  کل زنجیره تأمین و راه‌حل‌های لجستیکی را با حداکثر رساندن سرعت حمل‌ونقل و درعین‌حال حفظ کیفیت بالای سرویس آن‌ها، فراهم می‌کند.
امروز، شرکت یاماتو حمل‌ونقل و جابجایی‌های چالش‌های برانگیزی را در سراسر جهان مدیریت می‌کند. Yamato با نوآوری TA-Q-BIN و سرمایه‌گذاری بر دیگر راه‌حل‌های پیشرفته در زمینه عرضه زنجیره‌ای که بر رشد و توسعه‌ی شهرنشینی و نیز در جهت برتر بودن خدمات و نوآوری انجام می‌دهد، که می‌توان به خرید آنلاین، سفارش از طریق گوشی‌های هوشمند، ارائه روش‌های نوین حمل‌ونقل متناسب با زمان، دما مبدأ و مقصد، همراه با رعایت درست در زمان‌بندی در تحویل کالاها و خدمات اشاره کرد.

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Z1Ne