دكتر فقيهي در بازديد از نمايشگاه اقتصاد دانش‌بنيان:

اقتصاد دانش‌بنيان مي‌تواند مولفه‌ اصلي توسعه و پيشرفت كشور باشد

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمي اقتصاد دانش‌بنيان را از مولفه‌هاي‌ اصلي توسعه و پيشرفت كشور دانست و گفت:‌ بايد بتوانيم با نيازسنجي جامعه و جذب سرمايه و دانش در بخش‌ استارت‌آپ‌ها به نتايج مطلوبي برسيم.

به گزارش روابط عمومي ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمي و فناوري ریاست جمهوری،‌ مهدي فقيهي دبير اين ستاد با حضور در دومين نمايشگاه شركت‌هاي دانش‌بنيان، خلاق و فناور و بازديد از غرفه‌هاي مختلف اين نمايشگاه از نزديك در جريان دستاوردهاي اين حوزه‌ها قرار گرفت و گفت: اقتصاد دانش‌بنيان مي‌تواند به عنوان يكي از مولفه‌هاي اصلي توسعه و پيشرفت كشور در شرايط فعلي باشد كه اين مهم نيازمند توجه و حمايت و تعامل هرچه بيشتر بخش‌هاي دولتي، خصوصي و شركت‌هاي دانش‌بنيان و خلاق است.


وي توسعه‌ استارت‌آپ‌ها را از لازمه‌هاي پياده‌سازي اقتصاد دانش بنيان در كشور دانست و تصريح كرد: بايد بتوانيم با نيازسنجي جامعه و جذب سرمايه و دانش در بخش‌ استارت‌آپ‌ها به نتايج مطلوبي برسيم.


دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمي و فناوري ریاست جمهوری تاكيد كرد: هرچند استارت‌آپ‌ها در كشور در ابتداي مسير خود قرار دارند اما با اتكا به خلاقيت و تلاش‌ شركت‌ها فناور داخلي، گام‌هاي بلندي در اين عرصه‌ برداشته شده است كه اين روند همچنان با شتاب ادامه خواهد داشت.


وي با اشاره به نياز كشور به فناوري‌هاي نو و استارت‌آپ‌ها تصريح كرد: ايجاد اشتغال، درآمدزايي و فعال نمودن بخش خصوصي، تنها بخش كوچكي از نتايج حاصل از نگاه مثبت و حمايتي به بخش اقتصاد دانش‌بنيان و استارت‌آپ‌هاست.


فقيهي تاكيد كرد: به كمك اقتصاد دانش‌بينان و استارت‌آپ‌ها مي‌توان توسعه فراگير و همچنين و رفع محروميت و بيكاري از برخي بخش‌هاي كشور را رقم زد كه اين موارد نيازمند نگاه و حمايت همه‌جانبه است.


وي برگزاري دومين نمايشگاه اقتصاد دانش‌بنيان را گامي مثبت در جهت حمايت از استارت‌آپ‌ها و شركت‌هاي فناور كشور دانست و يادآور شد: ايجاد و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، ايجاد حلقه ارتباطي بين اين شركت‌ها و نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنين شرکت‌های سرمايه‌گذار بخشي از اهداف اين نمايشگاه است.


دبير ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تصريح كرد: پاویون ایران ساخت و فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان ، پاویون برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان کشور توسط ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار مي‌شود.


وي افزود: هدف از برگزاري اين نمايشگاه بازارسازي براي محصولات دانش‌بنيان چه در عرصه داخلي و چه در عرصه خارجي  بوده است تا از اين طريق توان و ظرفيت شركت‌هاي داخلي و نياز بازارهاي هدف براي ارتقاي سطح صادرات اين محصولات شناسايي شوند.


فقيهي خاطرنشان كرد: براي دستيابي به بازارهاي هدف داخلي و خارجي در عرصه اقتصاد دانش‌بنيان دو حركت بايد انجام شود كه يكي حمايت‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري براي توسعه بازارهاي هدف اين شركت‌ها در داخل و خارج كشور در قالب كمك به خريدهاي فناورانه و ورود به بازارهاي خارجي با اعطاي تسهيلات و تسهيل‌سازي در شركت در نمايشگاه است و ديگري اقدام شركت‌هاي دانش‌بنيان در راستاي توليد محصولات متناسب با نيازهاي بازارهاي منطقه‌اي و بين‌المللي است تا بتوانند حضور چشمگير، مداوم و اثرگذاري در اين بازارها داشته باشند.


دومین نمایشگاه شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور از روز پنجشنبه (19 مهرماه)  با جمعي از مسئولان و همچنين با سخنراني مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمي و فناوري ریاست جمهوری به عنوان سخنران افتتاحيه نمايشگاه در محل دایمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفتگو افتتاح شد.
پایان پیام/

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZC9h