پيام تبريك دكتر محمدي به مناسبت فرارسيدن سال نو

دبير ستاد توسعه فناوري هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي طي پيامي فرارسيدن سال نو را تبريك گفت.

به گزارش روابط عمومي ستاد توسعه فناوري هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، مهدي محمدي دبير ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، طي پيامي با تبريك فرارسيدن سال 1398،‌ ابراز اميدواري كرد تا سال جديد با حمايت‌هاي اين ستاد و اقدامات تسهيل‌گرانه در پيشبرد امور شركت‌هاي خلاق و فناور، نوروز و سالي نو توام با نوآوري باشد.


متن پيام دبير ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به شرح زير است؛


يا مقلب القلوب والابصار
يا مدبر الليل و النهار
يا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الي احسن الحال


فرارسيدن نوروز و سال نو، سرآغاز شكوفايي و تولد و تجديد حيات طبيعت و تبلور و تجلي ذات لايزال الهي در تحول حال و احوال است كه كه نويدبخش گذار از گذشت سال و زمزمه شروع سالي نو مملو از پويايي، نوآوري و شوق در حركت به سوي رشد و تعالي تا دستيابي به افق‌هاي روشن در دور دست‌هاي اميد با اتكا به تدبير و برنامه‌ريزي است.


سال 1397 با تمام فراز و نشيب‌هاي كه در عرصه‌هاي مختلف براي ملت بزرگوار ايران اسلامي رقم زد، به روزهاي پاياني خود مي‌رسد و فصل نو و سال جديد، زمزمه‌هايي از حركت‌هاي نوين در حوزه‌هاي مختلف به ويژه در عرصه اقتصاد ديجيتال، هوشمندسازي و فضاي مجازي را نويد مي‌دهد. سال 1397 را در حالي پشت‌سرگذاشتيم كه با اعمال تحريم‌هاي ناعادلانه،‌ نگاه‌هاي بخش عمده‌اي از مسئولان و سياستگذاران كشور به سمت و سوي شركت‌هاي دانش‌بنيان، خلاق و فناور و همچنين اقتصاد ديجيتال سوق يافت تا به لطف «عدو شود سبب خير»، اين اميد در دل‌هامان پديدار شود كه با يكديگر دست در دست هم و با تعامل و هم‌افزايي بخش دولتي و خصوصي،‌قادر خواهيم بود تا گامي بلند در سال 1398 در عرصه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي برداريم. قدم‌هايي كه برآيند آن به توسعه و پيشرفت سرزمين كهن و باستاني ايران خواهد انجاميد.


امروز اقتصاد ديجيتال سرنوشتي محتوم براي كشور به منظور بقا در عرصه رقابت جهاني است. بي‌ترديد پيمودن مسير پيشرفت در عرصه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي و فضاي مجازي، ‌نيازمند بهره‌مندي از ظرفيت نهادهاي متولي و دستگاه‌هاي اجرايي در بخش‌هاي مختلف است تا با استفاده از توان نيروهاي متخصص و مجرب با بومي‌سازي نيازمندي‌ها فناورانه و با بسترسازي در جهت توليدات محتواي ديجيتال،‌ زمينه صادرات اين محصولات نيز به وجود آيد تا انتظار آنچه سهم ايران از بازار فناوري‌هاي ديجيتال است محقق گردد و روياي ايران يك تريليون دلاري به واقعيتي ملموس و عيني تبديل گردد.


ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، در نيمه اسفند سال 1397 همزمان با برگزاري نخستين «رويداد نوروز نوآوري» و با بنا نهادن سنگ‌بناي تعامل تفكرات در راستاي پيشرفت‌هاي نوآورانه و فناورانه به استقبال نوروز رفت و اميد دارد تا اين گام نخست به توسعه و تعالي در سال‌ و سال‌هاي آتي منتهي شود و با بهره‌مندي از توان بخش‌هاي مختلف به توفيقاتي دوصد چندان دست پيدا كند. ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در راستاي ماموريت‌هاي باز تعريف شده خود در سال 1397 تلاش دارد تا  با شکل‌دهی به زیست‌بوم نوآوری شرکت‌های نوپا و توجه به حوزه‌های نیازمحور و بهره‌گیری از توانمندی‌های فناورانه و آینده‌محور، برنامه‌هايي مدون در متنوع‌سازی اکوسیستم نوآورانه اتخاذ كند و با حمایت از شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها و کمک به رشد و تعالي آنها با پرورش نیروي انسانی مستعد، با صرف فعل خواستن به توانايي پيشبرد اهداف ايران ديجتال، دست پيدا كند.  صد البته پيمودن اين مسير بدون تعامل با فعالان و دست‌اندركاران اين حوزه ممكن نخواهد بود. از همين‌رو ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري دست ياري خويش را به سوي فعالان عرصه اقتصاد ديجيتال بلند كرده و به چشم‌انداز فردايي روشن در سايه تعامل و همدلي اميد دارد.


اينجانب ضمن تبريك فرارسيدن سال 1398، بهار طبيعت را خدمت تمامي هموطنان به ويژه فعالان حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي و فضاي مجازي تبريك عرض مي‌نمايم و توفيق تلاشي مضاعف در راستاي رفع مشكلات و مسائل اين حوزه به منظور نيل به فردايي بهتر و داشتن سالي مملو از عزت و سربلندي توام با صلح جهاني را از درگاه ايزدمنان خواستارم./

پايان پيام

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZHx1