مسابقه توسعه NGFW بومی با قابلیت‏‌هایی منطبق بر محصولات منتخب غیربومی رایج این حوزه

در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور و اجرایی‏سازی «برنامه‏های ویژه ستاد فناوری‏های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی سال 1400»، توسعه NGFW یا نسل آتی دیوار آتش با قابلیت‏های عملکردی ...

در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور و اجرایی‏‌سازی «برنامه‏‌های ویژه ستاد فناوری‏‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی سال 1400»، توسعه NGFW یا نسل آتی دیوار آتش با قابلیت‏‌های عملکردی و کارایی منطبق بر محصولات منتخب غیربومی رایج این حوزه، به عنوان یکی از برنامه‏‌های مورد نظر این ستاد جهت حمایت، برگزیده شده است. پیشبرد این برنامه حمایتی، در قالب برگزاری یک مسابقه به شرحی که در ادامه آمده است برنامه‏‌ریزی شده است و شرایط ارزیابی طرح‏‌ها و نحوه شرکت در فراخوان در ادامه تشریح شده است.

 شرایط ارزیابی طرح‌های متقاضی

ارزیابی طرح‏‌های شرکت‏‌های متقاضی بر اساس توانمندی آن‏‌ها در توسعه محصولی با ویژگی‏‌ها و مشخصات آورده شده در فایل پیوست با عنوان «ویژگی‏‌ها و مشخصات محصول فایروال نسل بعدی (NGFW) مورد نظر مسابقه» مورد سنجش قرار می‏‌گیرد و در نهایت، محصول نهایی هر یک از شرکت‏‌های منتخب شرکت‌کننده در فراخوان، توسط یکی از آزمایشگاه‏‌های دارای تأییدیه افتا، از جنبه‏‌های کارکردی امنیت (الزامات عملکرد امنیتی)، تضمین امنیت ارزیابی (مستندات کافی و دقیق)، کارایی و نفوذپذیری، در نهایت دو مرحله، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

نحوه شرکت در فراخوان

با توجه به شرایط ارزیابی عنوان شده در بند فوق، شرکت‌‏هایی که علاقمند به شرکت در این مسابقه هستند، می‌بایست مستندات زیر را از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در بند 4 برای ستاد ارسال نمایند:

نسخه تکمیل شده فرم ۱۰۱

خلاصه سوابق (CV) شرکت و اعضای اصلی آن (مدیریتی و کارشناسان فنی مرتبط با محصول)

گزارشی دقیق از وضعیت فعلی محصول شامل:

وضع محصول فعلی و موجود شرکت به تفکیک هر یک از ویژگی های عملکردی و کارایی عنوان شده در فایل پیوست با عنوان «ویژگی‏ها و مشخصات محصول فایروال نسل بعدی (NGFW) مورد نظر مسابقه»

توصیف طراحی و معماری کلان محصول بر اساس ویژگی ها و مشخصات هدف محصول نهایی مسابقه

تشریح نقشه راه برای رسیدن به ویژگی ها و مشخصات هدف محصول نهایی بر اساس وضع موجود محصول فعلی

پس از دریافت مستندات فوق از شرکت‏های متقاضی شرکت در فراخوان و بررسی آن‏ها، اطلاعات جزئی‏تر در مورد فرایند برگزاری مسابقه و زمان‏بندی و نحوه ارائه محصولات، برای شرکت‏های منتخب، از طریق کانالی که به ایشان اطلاع رسانی خواهد شد، ارسال می‏شود.

پرسش و پاسخ

ستاد ممکن است جهت پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان به طرق مختلف ارتباط بگیرد.

متقاضیان در صورت داشتن هرگونه پرسش می‌توانند با شناسه @ICTC.ISTI در شبکه‌های اجتماعی بله و تلگرام ارتباط بگیرند. همچنین می‌توانند سوالات خود را به آدرس itgroup@isti.ir ایمیل نمایند.

مهلت و شیوه ارسال اطلاعات

شرکت‌کنندگان لازم است اطلاعات خواسته شده را به صورت یک فایل فشرده که نام فایل‌های درون آن گویای محتوای آن‌ها هستند، حداکثر تا تاریخ  3 اردیبهشت 1401، به ایمیل itgroup@isti.ir ارسال نمایند و سپس تاییدیه دریافت آن را در تماس با شناسه @ ICTC.ISTI در شبکه های اجتماعی بله و تلگرام اخذ فرمایند. در صورت عدم دریافت پاسخ از این طریق، متقاضیان می‌توانند با شماره تلفن 83532329-021 تماس حاصل نمایند.

شما همچنین می‌توانید فایل ویژگی‌ها و مشخصات محصول فایروال نسل بعدی NGFW مورد نظر مسابقه از اینجا دریافت کنید.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZtFt