ثبت‌نام شرکت‌ها برای حضور در هفتمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران آغاز شد

فرآیند ثبت نام شرکت های دانش بنیان برای شرکت در هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که 26 تا 29 آذرماه سال جاری برگزار می شود، آغاز شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف استفاده از توانمندی‌های داخلی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات و تولید مواد آزمایشگاهی، تاکنون شش دوره «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» را برگزار کرده است و هفتمین دوره آن از 26 تا 29 آذرماه 98 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

از دیگر اهداف سیاستی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، توسعه فناوری و نوآوری در شرکت های تولیدکننده تجهیزات است و بدین منظور ابزارهای سیاستی مختلفی در ادوار برگزارشده نمایشگاه طراحی و اجرایی شده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نمایشگاه بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را مطابق با سطح بندی تجهیزات پرداخت می کند. در مجموع این نمایشگاه در 6 دوره گذشته 460 میلیارد تومان فروش داشته است که از این میان حدودا 160 میلیارد تومان را معاونت علمی و فناوری پرداخت کرده است.

ارائه یارانه 10 تا 50 درصدی به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه

هفتمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران در حوزه های مختلفی چون نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات تست و آزمون صنعتی و خدمات کالیبراسیون برگزار می شود.

فرآیند مربوط به ثبت نام شرکت های دانش بنیان از ابتدای شهریورماه سال جاری در سایت نمایشگاه به نشانی www.iranlabexpo.ir آغاز می شود و همانند ادوار گذشته برای خرید دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور با توجه به سطح فناوری محصولات مورد نیاز برای خرید از نمایشگاه، یارانه 10 تا 50 درصدی و برای خریداران بخش خصوصی تسهیلات لیزینگ در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، در دوره ششم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که آذرماه سال 97 برگزار شد بیش از 337 شرکت کردند که فروش قطعی این شرکت ها، 965 میلیارد ریال شده است و همچنان امکان خرید از دوره ششم نمایشگاه وجود دارد.

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Zrt2