با حضور فعالان حوزه ICT و با حضور ستاد توسعه اقتصاد ديجيتال معاونت علمي صورت گرفت؛

تقدير از شركت‌هاي برتر حوزه ICT در گردهمایی صادرکنندگان مخابرات ایران

با حضور فعالان حوزه ICT و با تجليل از حمايت‌هاي ستاد توسعه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي در گردهمایی صادرکنندگان مخابرات ایران از شركت‌هاي برتر حوزه ICT كشور تقدير شد.

به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، گردهمایی اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران با حضور اعضای اتحادیه، شامل مدیران عامل شرکت های مطرح حوزه ICT، اعضای هیئت مدیره اتحادیه و مدیران دولتی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله آهویی مشاور وزیر ارتباطات و مدیر کل امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دباغیان از دفتر نوآوری و سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سراج معاون فناوری شرکت توسعه اعتماد مبین و مهدي محمدي دبير و فرهاد حریری از ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.


داود ادیب، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران با بيان اينكه در این روزهای حساس اين اتحادیه توانسته است رسالت خود را به به خوبی انجام دهد،‌گفت: اگر نگاهی به کارنامه نیمه دوم سال 98 اتحادیه بیندازیم، به آسانی عملکرد آن را چه برای اعضای اتحادیه و چه سایر نهادهای حکومتی تصمیمگیر به صورت عام و سازمان های مرتبط به صورت خاص از جمله وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، اتاق بازرگانی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عملکردی آرمانی و در راستای همکاري در مديريت برون رفت از شرایط فعلی کشور با رویکرد حمایت از فعالان اقتصادي حوزه مرتبط و در تعامل با قواي سه گانه، مراجع مربوطه و نهادهاي کارگري به منظور دستيابي به توسعه اقتصادي، صادرات و رفاه اجتماعي خواهیم دید.


وی افزود: حضور فعال اتحادیه و شرکت های عضو آن در چهار نمایشگاه تخصصی و بین المللی مرتبط از جمله نمایشگاه تلکوم، نمایشگاه ایران اکسپو 2018 ، نمایشگاه پژوهش و نمایشگاه شهر هوشمند در طول یک بازه زمانی پنج ماهه بیانگر فعالیت گسترده اتحادیه در عرصه های رقابتی و پرچم داری حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات کشور بوده است.


ادیب در ادامه تصريح كرددر خصوص سایر عملکردهای اتحادیه در نیمه دوم سال 97 می توان به انتشار فصلنامه های پاییز و زمستان اتحادیه اشاره نمود. همچنین حضور در جلسات متعدد هم اندیشی در سازمان توسعه تجارت، معاونت فن آوری وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، دبیر خانه ستاد فاوا معاونت علمی، اتاق بازرگانی ایران، دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی، دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فرودگاه پیام و کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی، عقد تفاهم نامه با انجمن شرکت های نرم افزاری و همچنین دانشگاه فنی و حرفه ای بوده که در این نشست ها و تفاهم نامه ها تمام اهتمام اتحادیه در راستای این بوده که بتواند تسهیلات و یا حمایت هایی را برای اعضا اتحادیه فراهم آورد.


آهویی  مشاور وزیر ارتباطات و مدیر کل امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نيز در اين نشست در خصوص حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان كرد كه هماهنگی های صورت پذیرفته در خصوص دعوت از وزرای ارتباطات كشورهاي همسايه و برگزاري جلسات متعدد با اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران، مبین این حمایت ها در جهت صادرات محصولات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است. 


وي همچنین نقش اثرگذار اتحادیه در فضای کنونی کشور، در راستای صادرات محصولات و خدمات را حائز اهمیت دانست و گفت: حضور فعال صنایع داخلی در نمایشگاه‌های مختلف با استانداردهاي جهاني قابل مقايسه است.


فرهاد حریری، نماینده ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نيز در اين نشست گفت: معاونت در حد توان و ضوابط اقدامات مطلوبي را درخصوص شرکت‌هاي حوزه ICT به انجام رسانده است و ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی تمام توان و تمرکز خود را جهت حمایت از شرکت‌ها قرار داده و در چند ماه اخير توانسته حرکت‌های خوبی را در این راستا انجام دهد.


حریری همچنين درباره اهمیت، شرایط و ضوابط زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و اینکه شرکت‌ها چطور می‌توانند در این راستا اقدام کنند، توضیحاتی را ارائه داد و شرايط محصول خلاق و دانش بنیان و مزاياي قابل بهره‌مندي اين محصولات و شركت‌هاي توليد كننده آن را برشمرد.


دباغیان از دفتر نوآوری و سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ادامه اين نشست در رابطه با دغدغه مطالعات بازار کشورهای بازار هدف، گفت: دفتر نوآوری و سرمایه گذاری به عنوان مرکز تجمیع و مدیریت سرمایه گذاری و توسعه صادرات فاوا در کشورهای بازار هدف بر اساس ماموریت و اهداف راهبردی خودپذیرای نقطه نظرات و مطالعات تمام شرکت های بخش خصوصی بوده و در تدوین برنامه هایی منسجم آماده همکاری است.


وي افزود: دفتر نوآوری و سرمایه گذاری در جهت تحرک بخشی بازار صادرات فاوا از یک سال قبل بنا به دستور وزیر و معاونت محترم نوآوری و فناوری چندین کشور را مورد هدف مطالعاتی جهت صادرات فاوا قرار داد كه اين روند در حال اجرائی شدن است و اميدواريم با تعامل و همکاری اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم در فضای تحریم به تحرک بخشی و توسعه بازار فاوا برسیم.


سراج، معاون فناوری شرکت توسعه اعتماد مبین نیز در بخشی از این مراسم گفت: بخش خصوصی برای رشد و شکوفایی و حل مشکلات خود بایستی در کنار مدیران دولتی به حل مشکلات اقدام نماید و تنها بیان مشکلات و ضعف‌ها بدون لحاظ پیشنهاد و راه حل راه به جایی نخواهد برد.


وي افزود: اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران بستر بسیار خوبی است تا با همکاری شرکتهای عضو و برگزاری جلسات مرتب با نمایندگان قانونگذار در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی توان و استعداد بسیار بالایی برای صادرات در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار و تجهیزات مخابراتی در حوزه ICT را فراهم کند.


سراج،  ادامه داد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی که گام دوم انقلاب به شمار می‌آید، اتحادیه صادرکنندگان مخابرات ایران می‌تواند منویات مقام معظم رهبری را با همکاری سایر نهادها به عرصه وجود برساند. با توجه به اصل "ما می‌توانیم" که امام بزرگوار فرمودند و مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی در حوزه ICT با به کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ های این حوزه و همکاری مضاعف با مجموعه‌های پژوهشی و دانشگاهی موجب تبدیل شدن صنعت مونتاژ مخابراتی به یک فناوری بومی جهت صادرات خواهد شد.


سراج تاکید کرد: کشور ما با توجه به روابط بسیار خوب سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی با 15 کشور همسایه از جمله کشورهای عراق، سوریه، لبنان و افغانستان و کشورهای حوزه CIS، با درنظر گرفتن هفت برابری ذخایرمعدنی در جهان، منابع انسانی جوان در حدود 36 میلیون نفر با تحصیلات عالی بالای 14 میلیون نفر و جایگاه رتبه دوم جهان در دانش آموختگان علوم مهندسی می¬تواند علاوه بر استقلال در تولید بومی بازار بزرگ منطقه را مورد هدف قرار دهد.


شايان ذكر است در پايان اين مراسم از شركت‌هاي فعال و در حوزه ICT تقدير و تجليل به عمل آمد./

پايان پيام

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZZm1