تبعات اقتصادی کرونا کاهش می‌یابد و نوآوری‌ها برگزاری مجازی نمایشگاه‌ها را گسترش می‌دهد

جمعی از بازیگران اقتصادی کشور با هدف کاهش تبعات کرونا برای برگزاری نمایشگاه‌ها، فناوری‌ها را به کار گرفتند تا برگزاری مجازی این رویدادها شتاب گیرد.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری دیگر نهادها و تشکل‌های بخش ‌خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در تلاشند تا بهره‌مندی از نوآوری و فناوری در فرآیندهای صنعت نمایشگاهی را توسعه دهند.
«نخستین نمایشگاه مجازی ایران» فضایی است برای تحقق این هدف فناورانه در کشور. پیشرفت‌های فناوری در همه عرصه‌های تولیدی، صنعتی، تجاری و خدماتی که موجب تغییر نگرش کسب و کارها شده است، از یک سو و تغییرات بنیادین در فرهنگ و رفتار اجتماعی مردم از سوی دیگر، ضرورت توجه به بهره‌گیری از ابزارهای نوین فناوری را دو چندان می‌کند. فعالیت کسب‌وکارها بر بستر فضای مجازی و حضور در نمایشگاه‌های مجازی از مهمترین ابزارهای توسعه بازار و تاب‌آوری آنها است.
نمایشگاه مجازی ایران از پنجم اسفندماه سال جاری کار خود را آغاز کرده است و به مدت سه ماه برگزار می‌شود تا تجربه ای نوین ازبازاریابی در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد. شرکت‌های ایرانی می‌توانند در حوزه‌های دانش‌بنیان، تجارت و بازرگانی، صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع غذایی، فرهنگ و هنر، نشر و رسانه دیجیتال و خدمات در این نمایشگاه غرفه‌های مجازی داشته باشند.
نمایشگاه مجازی ایران با حمایت اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی تهران به مدت ۹۰ روز ۵ خرداد ۱۴۰۰ بر بستر آنلاین برگزار و میزبان بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی  https://iranvirtualexpo.com/ مراجعه کنند.
کلمات کلیدی
//isti.ir/ZrQq