با حمایت ستاد توسعه ICT:

برگزاری نشست تخصصی طراحی دیتاسنتر سبز و سیستم‌های خنک‌کننده پایدار

نشست تخصصی طراحی دیتا سنترسبز و سیستم‌های خنک‌کننده با رویکردهای پایدار، در تاریخ یکم آذرماه، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی، معاونت علمی،  نشست تخصصی طراحی دیتا سنترسبز و سیستم‌های خنک‌کننده با رویکردهای پایدار، در تاریخ یکم آذرماه (ساعت ۸:۳۰ صبح)، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای دستیابی به توسعه پایدار و پایداری سازمانی از طریق حرکت به‌سوی صنایع و کسب‌وکارهای سبز و پایدار، ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی،  در نظر دارد بر اساس درخواست فعالین این حوزه در اروپا، نشستی با موضوع « معرفی کارآمدترین مدل‌ها و چارچوب‌های طراحی دیتاسنترها و سیستم‌های خنک‌کننده آن‌ها با رویکردهای نوین (سبز) و همچنین معرفی استانداردهای مرتبط با این حوزه » با حضور صاحب‌نظران بین‌المللی از کشور هلند و بهره‌مندی از نظرات و تجربیات متخصصین و نخبگان در این زمینه برگزار کند.

بر اساس این گزارش، ماریوس کلرک (Marius Klerk)، عضو بنیان‌گذار و مدیر تجاری شرکت Air @ Work  از سخنرانان این نشست تخصصی است. که باهدف به حداکثر رساندن پتانسیل بهره‌وری و استفاده از تکنولوژی انرژی "مبدل حرارتی ضد جریان" درحال‌توسعه مراکز داده جدید از هر دو منظر دیدگاه عملیاتی و  منظر تجاری است. فعالیت‌های انجام‌شده در شرکت Air @ Work  مورد تأیید مرکز داده انرژی حرفه‌ای (Certified Data Centre Energy Professional) است.  

محورهای همایش
در پی برگزاری این همایش مقدمه‌ای بر فناوری اطلاعات سبز ارائه خواهد شد و با معرفی چهارچوب‌ها و استانداردهای مرتبط با طراحی دیتاسنترها، راهکارهای نسل جدید سیستم‌های خنک‌کننده مراکز داده همچنین  بهترین تجارب برای پیاده‌سازی مراکز داده پایدار معرفی خواهند شد. 


آدرس: تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی، خیابان لادن، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

شماره تماس جهت هماهنگی برای حضور: ۰۲۱-۸۳۵۳۲۳۲۹

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/Z8fe