پیوندها
صفحه اصلی > آرشیوها > آرشیو اسلایدر 
اخبار > صادرات محصولات ایرانی به بازارهای جهانی تسهیل شد


  چاپ        ارسال به دوست

با حمایت ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و میکروالکترونیک معاونت علمی؛

صادرات محصولات ایرانی به بازارهای جهانی تسهیل شد

چیگل تنها سامانه اینترنتی برای حضور کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی، با پشتیبانی از ۲۰ زبان زنده دنیا، راه‌اندازی صادرات کالای ایرانی را سرعت داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی؛ چیگل تنها سامانه اینترنتی فروش داخلی و صادرات خرد و عمده کالاهای ایرانی در سراسر جهان است،که توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان فارس و با شعار «کالای ایرانی برای ایرانی و کالای ایرانی برای جهان» در قالب یک پروژه ملی و بین‌المللی با حمایت ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و میکروالکترونیک معاونت علمی راه‌اندازی شد و فعالیت در بخش صادرات محصولات ایرانی را آسان ساخت.
فرزانه دانشمند مجری این طرح با بیان اینکه مکان بازار اینترنتی چیگل،  با هدف توسعه صادرات محصولات ایرانی در بازارهای جهانی راه‌اندازی شده است بیان کرد: چیگل یک  سامانه نرم‌افزاری است که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند، منتهی تفاوت و  تمایزی که با تجارت الکترونیک‌های موجود در کشور و منطقه دارد  این است که چیگل یک مکان بازار ( MARKET PLACE)  در حد گسترده است.
دانشمند با بیان اینکه این سامانه از ۲۰ زبان زنده دنیا، پشتیبانی می‌کند گفت:  پشتیبانی از ارزهای کشورهای مختلف و استفاده از بهترین زیرساخت‌های لجستیک حمل، پرداخت‌های ارزی و ریالی و امکانات بسیار پیشرفته مدیریت کاتالوگ الکترونیکی کالا در این سامانه مبتنی بر به‌روزترین فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی توسعه ‌یافته است.
رئیس هیئت‌ مدیره شرکت پیک فرازانه پویان شیراز گفت:  این سامانه تمامی خدمات و امکانات موردنیاز اعضای زنجیره تأمین کالاهای ایرانی را در مقیاس‌های مختلف کسب‌وکار ، برای فروش اینترنتی داخلی و بین‌المللی و صادرات خرد و کلان کالای ایرانی در سراسر جهان، فراهم می‌آورد.
دانشمند، با اشاره به خدمات ارائه‌شده از سوی سامانه چیگل، خاطرنشان کرد : منبع‌یابی و تأمین و تدارکات مواد اولیه موردنیاز، ارائه خدمات حمل و توزیع، نگهداری و حفاظت، بسته‌بندی، کنترل کیفی و بازرسی، استانداردسازی و نیز ارائه خدمات ارزش‌افزوده در حوزه بازار و تحلیل رقبا و هر نوع خدمتی که بتواند توان رقابت و صادرات تأمین‌کننده کالای ایرانی را توسعه دهد، در مأموریت سازمانی چیگل قرار می‌گیرد.
این فعال حوزه فناوری گفت: مکان بازار اینترنتی چیگل به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که بر اساس مدل ایجاد زنجیره تأمین شکل می‌گیرد، به این منظور که الزاماً صاحب سامانه تجارت الکترونیک مالک کالا محسوب نمی‌شود بلکه تمام تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان خود به‌صورت مستقیم، از طریق قرارداد همکاری که با سامانه " "MARKET PLACE منعقد می‌کنند کالای موردنظر خود را در سامانه پروفایل می‌کنند و  به تجارت کالا و محصول ایرانی خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز این سامانه بیشتر بر روی حمایت از کالای دانش‌بنیان داخلی است بیان کرد: دسته‌بندی کالا در سامانه الکترونیکی بسیار متنوع است و محدودیتی در خصوص نوع کالا وجود ندارد. تاکنون ۱۵ کالای دانش‌بنیان در بخش‌های مختلفی همچون گیاهان دارویی، کشاورزی، نانو، صنایع‌دستی. همچنین فعالیت‌هایی در بخش پوشاک، مواد غذایی و کشاورزی  در سامانه به ارائه محصولات خود پرداخته‌اند، همچنین رایزنی‌های در بخش فرش نیز در کشور صورت گرفته تا بتوانیم به تجارت در این بخش نیز بپردازیم.
دانشمند فعالیت‌های چیگل در حوزه تجارت عمده خارجی را  هم‌راستا با تجارت خرد داخلی و خارجی (خرده‌فروشی آنلاین داخلی و خارجی) خواند و گفت: این جنس فعالیت در سامانه به‌سرعت در حال گسترش است و در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی کشور ، توسعه صادرات محصولات باغی و کشاورزی به کشورهای چین و روسیه از استراتژی‌های مهم تجاری چیگل است.
چیگل جهانی می‌شود
این فعال حوزه فناوری با اشاره به اجرایی سازی برنامه‌های صورت گرفته در سامانه چیگل بیان کرد: کار خود را با الگوبرداری از "MARKET PLACE" های موفق در دنیا از ۳ سال پیش شروع کردیم در خصوص برنامه‌ریزی اجرایی ۲ تا ۳ سال اول فعالیت‌ها تمرکز بر فروش داخلی و بین‌المللی تولیدات و مصنوعات صرفاً ایرانی را مدنظر قرار خواهیم داد ولی با گسترش آن، مانند همه مکان بازارهای دنیا، تولیدات و مصنوعات باکیفیت غیر ایرانی نیز ارائه خواهد شد و به سمت هدف‌گذاری‌مان برای جهانی کردن چیگل حرکت خواهیم کرد که تبدیل‌شدن به یکی از هشت مکان بازارهای اصلی و بین‌المللی جهان است.
دانشمند ادامه داد: در این راستا باوجوداینکه چیگل هنوز خیلی جوان است، اما پیشنهادهای زیادی برای فروش کالاهای خارجی از طرف تولید کنندگانی در روسیه، آمریکا، ایتالیا و حتی امارات وجود دارد و این امر بیانگر این است که این مکان بازار چقدر خوب توانسته است با نمونه‌های مشابه در جهان به کارزار آید.
وی با اشاره به تنوع بالای کالایی در این حوزه اقتصادی بیان کرد:  قطعاً چیگل فضایی برای حمایت از تولید و تجارت ایرانی است و  استراتژی ما این است که تا سه سال اول در چیگل کالای خارجی نمی‌فروشیم.
مجری این طرح با بیان اینکه هرروز مکان – بازارها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند گفت:  مالک برج العرب در دبی آغاز سرمایه‌گذاری برای ایجاد بزرگ‌ترین مکان بازار را در کشورهای عربی اعلام کرده است. اهمیت مکان بازار را می‌توان ازآن‌جهت بررسی کرد که درآمد آمازون در سال گذشته ۶ برابر درآمد حاصل از صادرات نفت خام ایران بوده است. هدف نهایی ما این است که در آینده به اعضاء اصلی مکان بازارها بپیوندیم و به‌عنوان هشتمین عضو به ارائه خدمت بپردازیم.




١٤:٠٧ - 1396/03/24    /    شماره : ٢٤٢١١    /    تعداد نمایش : ٣٢٧


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




©تمامی حقوق متعلق به این سایت و برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محفوظ می باشد.www.isti.ir